Aeroclub of Chania


FERRY FLIGHT to YEMEN

 

 

(LINK  μόνο με snaps  από GOOGLE EARTH)


Το FERRY FLIGHT του αεροπλάνου μας  SX-AMX στην ΥΕΜΕΝΗ.

 

Το «αεροπλανάκι» μας SX-AMX με τα 150 αλογάκια του προσγειώθηκε κάνοντας το  FERRY FLIGHT στον τελικό προορισμό του στο αεροδρόμιο RIYAN (OYRN) της ΥΕΜΕΝΗΣ.  Συνολικά έκανε ένα ταξίδι 2600 Ναυτικών Μιλίων   διέσχισε 3 Ηπείρους  (ΕΥΡΩΠΗ – ΑΦΡΙΚΗ – ΑΣΙΑ) και πέντε κράτη (ΕΛΛΑΔΑ – ΑΙΓΥΠΤΟ – ΣΟΥΔΑΝ – ΕΡΥΘΡΑΙΑ - ΥΕΜΕΝΗ) και έφτασε στην μακρινή ΥΕΜΕΝΗ την Δευτέρα  16 Μαρτίου 2009..

Ανάμεσα στα άλλα περιπετειώδη ήταν και η προσγείωση (και η απογείωση)  στην ASMARA  (HHAS) σε ένα αεροδρόμιο που βρίσκεται στα 7660’ πόδια ύψος (Ναι καλά διαβάσατε ΕΠΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΞΑΚΟΣΙΑ ΕΞΗΝΤΑ πόδια). Την πτήση σε γραφικά απεικόνιση πάνω στο GOOGLE EARTH μπορείτε να την δείτε παρακάτω η κάνοντας click   ΕΔΩ. Φανταστείτε πόσο μακριά έφτασε αν συγκρίνετε  τον χρόνο που χρειάζεται ένας απλός επιβάτης για να κάνει το ταξίδι αυτό με μια αεροπορική εταιρεία. Χρειάζεται 10 ώρες συνεχούς πτήσης  και αν βάλουμε και τις ανταποκρίσεις αυτό μεταφράζεται σε μια ταλαιπωρία δύο ημερών και βάλε.

Το χρονικό του επικού αυτού ταξιδιού είναι το παρακάτω:

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009       LGSA-LGIR                                                                   50NM

Πετάξαμε μαζί με τον ¨Έλληνα FERRY PILOT  Μαρτιμιανάκη Μαρίνο στο Ηράκλειο. Ο Μαρτιμιανάκης θα  έκανε το σκέλος μέχρι ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ. Γεμίσαμε καύσιμο το αεροπλάνο  στο αεροδρόμιο Σούδας, το οποίο πήρε 108 λίτρα . Απογειωθήκαμε από τον 29. Αριστερή στροφή στο τέλος του διαδρόμου και επόμενο σημείο το ΔΡΑΠΑΝΟ στα 2000΄  λόγω κυκλοφορίας της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ που προσέγγιζε Visual. Επόμενο σημείο το ΝΟRΑ. Από εκεί και μετά είχαμε βροχοκουρτίνες και δυνατές αναταράξεις μέχρι τον ΣΤΑΥΡΟ. Στον ΣΤΑΥΡΟ το  Ηράκλειο (LGIR TWR) μας έδωσε ελεύθερο για το δεξί υπήνεμο του 31. Προσγειωθήκαμε και κατευθείαν στον χώρο της Αερολέσχης.

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009       LGIR-LGST-HEAX                                              40NM+310NM=350NM

Την Κυριακή το αεροπλάνο έφυγε από Ηράκλειο για Σητεία. Προσγειώθηκε Σητεία και εκεί ξαναγέμισε και αμέσως έφυγε για ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΕΑΧ στην Αίγυπτο.

Ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ  ήταν ήδη στην Αλεξάνδρεια. Μίλησα μαζί του και μου είπε ότι έχει νοικιάσει ένα αυτοκίνητο και είναι στον δρόμο για το αεροδρόμιο. Σε λίγο με πήρε και μου είπε ότι το αεροπλάνο μόλις προσγειώθηκε ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ.

Εκεί έφυγε ο ¨Έλληνας FERRY PILOT   για Ελλάδα και το υπόλοιπο ταξίδι το ανέλαβε ο Αιγύπτιος πιλότος ο οποίος ήταν και familiar  με την υπόλοιπη περιοχή.

ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009      HEAX-HECA                                                                             100NM

Την Δευτέρα το μεσημέρι γύρω στις 13.00’ με πήρε τηλέφωνο ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ  και μου είπε ότι το αεροπλάνο απογειώθηκε από ΗΕΑΧ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ) για CAIRO INTERNATIONAL HECA. Θα προσγειωνόταν εκεί και μετά από ανεφοδιασμό που θα έκανε (ήδη περιμένανε εκεί για αυτό) θα έφευγε αμέσως για LUXOR HELX. Τελικά έμεινε στο CAIRO INTERNATIONAL για διανυκτέρευση.

ΤΡΙΤΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009            HECA-HELX-HESN                                            280NM+100NM=380NM

Το απόγευμα κατά τις 18.00 με πήρε ο πιλότος και μου είπε ότι το πρωί έφυγαν από CAIRO INTERNATIONAL προσγειώθηκαν στο LUXOR, ανεφοδιάστηκαν και τώρα βρίσκονται στο ASWAN.

Σε λίγο με πήρε και ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ  ο οποίος είχε φτάσει στην SANAA της YEMENΗΣ και με μεγάλη χαρά μου λέει «Κοσμά το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο ASWAN.»

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009 HESN-HSDN-HSSS                               340NM+250NM=590NM

            Το αεροπλάνο στις 08.00 απογειώθηκε από ASWAN  για το αεροδρόμιο DONGOLA του SUDAN.  Η διαδρομή ήταν  335ΝΜ. Από ότι φαίνεται από το GOOGLE  το έδαφος είναι ομαλό και το αεροδρόμιο προορισμού ακριβώς δίπλα στον Νείλο ποταμό. Κατά τις 12.30’ με πήρε τηλέφωνο ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ   ότι το αεροπλάνο προσγειώθηκε στην DONGOLA ανεφοδιάζεται από τα δικά του καύσιμα (περίπου 100λίτρα στο πίσω κάθισμα) και θα απογειωθεί κατευθείαν για KHARTOUM.

Απόσταση DONGOLA –KHARTOUM 250ΝΜ. Άρα χρόνος πτήσης 2.30’ περίπου. Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο KHARTOUM στις 17.10 ώρα Ελλάδας.

ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009     HSSS-HSKA-HHAM                                           220NM+250NM=470NM

Με πήρε τηλέφωνο ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ   στις 11.20’ L και μου είπε ότι προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της KASSALA. Θα ανεφοδιαστούν από τα καύσιμα που μεταφέρουν και σε περίπου 20΄θα απογειωθούν για ASMARA (ΗΗΑΜ). 

Στις 14.32’ με πήρε τηλέφωνο ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ   και μου είπε ότι το αεροπλάνο προσγειώθηκε στην  ASMARA (ΗΗΑΜ) υψόμετρο αεροδρομίου 7600΄ (ΝΑΙ   εφτά χιλιάδες εξακόσια πόδια). 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009            HHAM-OYHD                                                                240NM

Στην  ASMARA υπήρχε πρόβλημα καυσίμου. Μίλησα με τον ΑΓΟΡΑΣΤΗ  και μου είπε ότι το άλλο αεροπλάνο που έχουν (PIPER DIESEL) έχει απογειωθεί από ΥΕΜΕΝΗ και μεταφέρει το αναγκαίο καύσιμο για το SX-AMX  στην ASMARA. Υπολογίζει προσγείωση στην ASMARA γύρω στις 13.00’ και αμέσως ανεφοδιασμός και απογείωση για HOMEIDAH στην YEMENH. Στο PIPER DIESEL είναι ένας πιλότος της Σχολής του πολύ έμπειρος και familiar  με το HODEIDAH το οποίο λόγω σκονοθύελλας έχει μειωμένη ορατότητα αρκετές μέρες. Ο πιλότος αυτός  θα πετάξει μαζί με τον Αιγύπτιο πιλότο που κάνει το FERRY FLIGHT AHMED. Υπολογίζουν στο HODEIDAH  γύρω στις 17.30’.

Στις 18.06’ μίλησα μαζί του και μου είπε ότι πριν μερικά λεπτά προσγειώθηκαν στο HODEIDAH.

ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009    OYHD-OYAA-OYRN                                          210NM+280NM=490NM

Το πρωί έγινε η  απογείωση από HODEIDAH  για ADEN OYAA  όπου έγινε ανεφοδιασμός και μετά κατευθείαν για τον τελικό προορισμό RIYAN OYRN όπου προσγειώθηκε στις 16.00'.

 

Η υποστήριξη από την πλευρά μας ήταν αναγκαία σε oλες τις φάσεις και σε όλη την διάρκεια του ταξιδιού. Προέκυπταν προβλήματα από το πουθενά και οι λύσεις που απαιτούσαν ήταν άμεσες και σωστές. Φανταστείτε να πάθαινε μια μικρή βλάβη σε ένα αεροδρόμιο στην μέση του πουθενά π.χ. στην DONGOLA. Ποιος και πως θα πήγαινε να το φτιάξει? .

Συνεχώς οι ανάγκες της πτήσης μας κρατούσαν σε εγρήγορση. Τα τηλέφωνα (Thanks SKYPE) είχαν πάρει φωτιά.

Οι καθυστερήσεις (τα κενά από μέρα σε μέρα) που παρατηρούνται οφείλονται σε διαδικασίες για ΑΔΕΙΕΣ από την μια χώρα στην άλλη, σε δυσκολία ανεύρεσης αεροπορικού καυσίμου και σε ανεμοθύελλες (Σκονοθύελλες). Ευτυχώς όλα τελείωσαν καλά.

 



 

 


Created by @Aeroclubofchania Chania Greece 

E-mail address   info@aer.gr