Ταξίδι ΣΟΥΔΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΣΟΥΔΑ με το SX-AMX
Την Δευτέρα 21 Απριλίου στις 11.55’
τοπική ώρα έγινε η απογείωση του SX-AMX
για την Θεσσαλονίκη. Ο καιρός ήταν σχετικά καλός (Ηλιοφάνεια
άνεμοι Β ΒΔ μέτριοι). Το ταξίδι ήταν
σχεδιασμένο για SOUDA-SOKRI-YDRA
αλλά μόλις κάναμε επαφή με ΑΘΗΝΑ information (130.92Mhz) στα 15 ΝΜ ΒΔ
Σούδας μας άλλαξαν πορεία και μας έστειλαν
για ΥΔΡΑ μέσω ΜΗΛΟΥ. Έτσι κάναμε άμεση
αλλαγή πορείας (και σχεδιασμού)
από τις 340ο
στις 010ο
μέχρι που η Μήλος φάνηκε μπροστά μας και
τότε ξανά αλλαγή στην πορεία (310ο)
σύμφωνα με την διόπτευση που έδειχνε το VOR DDM (Δίδυμο 117.2 Mhz) για την ΥΔΡΑ. Στην
διαδρομή αυτή (ΣΟΥΔΑ-ΥΔΡΑ)
δεν υπήρχε καλή ορατότητα λόγω άχλης και
έτσι είμαστε αναγκασμένοι να κρατάμε
πορεία με την γυροσκοπική πυξίδα
ελέγχοντας συνεχώς την μαγνητική πυξίδα
και τον τεχνητό ορίζοντα για τυχόν κλίσεις.
Το ύψος για το σκέλος μέχρι ΜΗΛΟ ήταν 5500’
και από ΜΗΛΟ-ΥΔΡΑ 4500’,
η ταχύτητα εδάφους ήταν κατά μέσο όρο
στα 70-75 ΝΜ που σήμαινε ότι είχαμε
συνισταμένη ενάντιου άνεμου
γύρω στα 30-35ΝΜ.
Μεταξύ ΜΗΛΟΥ και ΥΔΡΑΣ
όταν ο χρόνος πτήσης ήταν 60’ λεπτά
κάναμε αλλαγή στο καύσιμο από το δεξιό
ντεπόζιτο στο αριστερό. Είχαμε σχεδιάσει
την κατανάλωση καυσίμου ως εξής: Θα
χρησιμοποιούσαμε το δεξιό ντεπόζιτο για 1
ώρα. Μετά θα γυρίζαμε στο αριστερό μέχρι που
ο δείκτης καυσίμου να έδειχνε μηδέν (μηδέν =
8Lt υπόλοιπο ή 15 min πτήσης). Τότε θα υπολογίζαμε
τον χρόνο που μας απόμενε για το δεξιό ως
εξής: Χρόνος αριστερού – 1 ώρα= υπόλοιπος χρόνος
δεξιού ντεπόζιτου. Θα υπολογίζαμε την
απόσταση που μας απέμενε μέχρι Θεσσαλονίκη
και αν ο υπολογιζόμενος υπόλοιπος χρόνος
αριστερού ντεπόζιτου,
μείον 20 λεπτά για ασφάλεια,
έφτανε, τότε θα συνεχίζαμε μέχρι
Θεσσαλονίκη αλλιώς θα κατεβαίναμε στην
Τανάγρα (LGTG) ή στην
Σκιάθο (LGSK)
και θα βάζαμε καύσιμο. Το CESSNA 172M σύμφωνα με τα στοιχεία του
κατασκευαστού έχει χωρητικότητα 168Lt/152Lt Usable ήτοι 76Lt σε κάθε ντεπόζιτο (8 Lt ακόμα unusable) .
Πλησιάζοντας
την ΥΔΡΑ
κάναμε κάθοδο αρχικά για τα 2500’, ο
άνεμος είχε μειωθεί αρκετά (αυτό φαινόταν
και από την επιφάνεια της θάλασσας που ήταν
ήρεμη)
και η ταχύτητα εδάφους σταδιακά ανέβηκε
στα 90ΝΜ.
Περάσαμε την βόρεια άκρη της ΥΔΡΑΣ
κατεβαίνοντας στα 1500’ και με πορεία 340ο
κατευθυνθήκαμε στην ΑΙΓΙΝΑ από όπου με
ΔΕΞΙΑ στροφή στις 060ο βάλαμε «μούρη»
για το παλιό LGAT (Ελληνικό).
Το αεροδρόμιο δεν υπάρχει πια παρά μόνο ένα
μικρό κομμάτι των διαδρόμων του στην
ανατολική πλευρά και το υπόλοιπο είναι ένα
τεράστιο εργοτάξιο. Από το ΕΛΛΗΝΙΚΟ με
πορεία 026ο ανερχόμενοι στα 2500’ βάλαμε
«μούρη» για ΧΟΛΑΡΓΟ (6 ΝΜ από το Ελληνικό)
και η ΑΘΗΝΑ από
κάτω μας
σε όλο της το μεγαλείο.
Στον ΧΟΛΑΡΓΟ στρίψαμε
αριστερά
στις 335ο ανερχόμενοι
στα 5500’ για να περάσουμε πάνω
από το ΤΑΤΟΙ. Σε
τόσο μικρή απόσταση
για να ανέβεις
3000’ ο κινητήρας πρέπει να δουλέψει
στο μάξιμουμ καταναλώνοντας και ανάλογη
ποσότητα καυσίμου. Μετά το ΤΑΤΟΙ η ΑΘΗΝΑ information
(130.92Mhz) που μέχρι τότε
επικοινωνούσαμε μας έστειλε στον
έλεγχο περιοχής ΤΑΝΑΓΡΑΣ (120.25 Mhz) από όπου
συνεχίσαμε ζητώντας να περάσουμε στο παρόν
ύψος αριστερότερα της ΔΥΦΡΗΣ η οποία ήταν
χιονισμένη και σκεπασμένη με σύννεφα.
Ο
δείκτης του αριστερού καυσίμου έδειξε
ΜΗΔΕΝ μετά από 2 ώρες και 10’ όταν ήδη είχαμε περάσει
την ΣΚΙΑΘΟ. Η υπόλοιπη απόσταση μέχρι
Θεσσαλονίκη ήταν 70ΝΜ και η ταχύτητα εδάφους
ήταν 90-100ΝΜ.
Το εναπομείναν καύσιμο στο δεξιό
ντεπόζιτο (1 ώρα και 10’) έφτανε μέχρι
Θεσσαλονίκη άνετα και έτσι συνεχίσαμε
χωρίς να έχουμε πρόβλημα με ανεφοδιασμούς on route. Κλειδώσαμε λοιπόν την πορεία μας στον
αεροδιάδρομο Blue one (Β1) (radial 338οστο VOR Θεσαλονίκης 112.1) και όταν φτάσαμε ΠΟΣΕΙΔΙ
ο έλεγχος Θεσσαλονίκης (120.7 Mhz) μας έστειλε
μέσω intersection GOLF
για AGELO
point .
Στο AGELO
μας έβαλαν σε Holding κάνοντας κύκλους πάνω από το ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙ
στα 1000’. Το δεξιό ντεπόζιτο έδειχνε λίγο
κάτω από την μέση (αρκετά πάνω από το ΜΗΔΕΝ)
και έτσι δεν είχαμε πρόβλημα καυσίμου. Μετά
από μερικά λεπτά ο Πύργος Θεσσαλονίκης μας
έδωσε «SX-AMX
Αναφέρατε στο δεξί βασικό του διαδρόμου
10»
και έτσι μετά από μια απολαυστική
προσγείωση φτάσαμε
Θεσσαλονίκη. Όταν γεμίσαμε καύσιμο το
δεξιό πήρε 48Lt και το αριστερό 74Lt (σύνολο
122Lt) άρα είχαμε υπόλοιπο 26Lt ακόμα (47 min).
Στην
επιστροφή που έγινε την επόμενη μέρα (Απογείωση
από τον 28 και μέσω AGELO-GOLF-POSIDI
για ΣΚΙΑΘΟ) είχαμε ένα μικρό πρόβλημα με τα
σύννεφα και την βροχή που υπήρχαν από ΣΚΙΑΘΟ
μέχρι ΥΔΡΑ. Η Μετεωρολογική ενημέρωση
μας έδινε στην περιοχή αυτή
Overcast
8000’ και scater στα 4000’. Όταν
περάσαμε
την ΕΥΒΟΙΑ (αρκετή βροχή με μειωμένη
ορατότητα) και φτάσαμε abeam Χαλκίδας στα 5500’
( όπως προβλέπεται από τα VFR Routes για να περάσουμε την ΤΜΑ Αθηνών) τα
σύννεφα άρχισαν να πυκνώνουν
και κάποια στιγμή άρχισαν να
γίνονται Overcast.
Επαφή λοιπόν με ΤΑΝΑΓΡΑ σκεπτόμενοι για
πιθανή προσγείωση στην ΤΑΝΑΓΡΑ ή στο ΤΑΤΟΙ
αν δεν μπορούσαμε να περάσουμε την Αττική
…… «Τανάγρα το SX-AMX ζητάμε κάθοδο στα 2500’» «SX-AMX
η Τανάγρα πάρτε άδεια για τα 2500’ από το
ΤΑΤΟΙ»
Αλλαγή συχνότητας και .. «ΤΑΤΟΙ το SX-AMX
πλησιάζουμε ΑΥΛΩΝ και ζητάμε κάθοδο
κάτωθι νεφών
αρχικά για τα 2500’ και αναφορά άνωθεν
αεροδρομίου σας» «SX-AMX το ΤΑΤΟΙ εγκρίνεται.
Η βάση νεφών στο α/δ ΤΑΤΟΪΟΥ είναι στα 3000’. Αναφέρατε
άνωθεν α/δ».
Κάθοδο
λοιπόν
στα 2500’
όπου βρεθήκαμε σε μια βροχερή ΜΑΛΑΚΑΣΑ
γεμάτη σύννεφα. Χαρακτηριστικό εδάφους της
περιοχής η ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΘΗΝΩΝ – ΛΑΜΙΑΣ
όπου αφού την αναγνωρίσαμε την "καβαλήσαμε"
και φτάσαμε πάνω από το
αεροδρόμιο ΤΑΤΟΪΟΥ από όπου στρίψαμε
για ΧΟΛΑΡΓΟ, περάσαμε πάνω
από το μέγαρο
του ΟΤΕ
πολύ χαμηλά (στα 2500') και πορεία για ΕΛΛΗΝΙΚΟ από
όπου ζητήσαμε (και εγκρίθηκε) να
πάμε κατευθείαν ΥΔΡΑ (αντί ΑΙΓΙΝΑ-ΥΔΡΑ) . Από
την ΥΔΡΑ ανεβήκαμε πάνω από τα broken σύννεφα στα
5500’ όπου συνεχίσαμε με πορεία 165ο
για διέλευση Δυτικά
ΜΗΛΟΥ και Χανιά. Φτάσαμε
στις 18.30’ περίπου
και κάνοντας μια διέλευση πάνω από την
πόλη των Χανίων στα 2000’ προσγειωθήκαμε
στον διάδρομο 11 με
στοιχεία ανέμου 30 κόμβους απο τις 090ο.
Created by @Aeroclubofchania Chania Greece
E-mail address info@aer.gr