Πήγαμε πετώντας με το SX-KOS στην ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (15 Ιανουαρίου 2011)
Ήταν ένα εγχείρημα που το σκεφτόμαστε αρκετό καιρό. Το SX-KOS δεν μπορεί να πάει Θεσσαλονίκη με τα καύσιμα που διαθέτει. Πρέπει να κάνει ενδιάμεσο ανεφοδιασμό.
Το διάστημα που σχεδιάζαμε το ταξίδι τα Μέγαρα (LGMG) ήταν κλειστά για περίπου ένα (1) μήνα λόγω εργασιών κατασκευής παράλληλου διαδρόμου. Μόνο ο ΙΚΑΡΟΣ θα μπορούσε να μας δώσει την δυνατότητα ανεφοδιασμού διότι όλα τα άλλα αεροδρόμια (ΤΑΝΑΓΡΑ, ΕΛΕΥΣΙΝΑ , ΤΑΤΟΙ) ήταν μόνο για χρήση της Πολεμικής Αεροπορίας. Έτσι αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον ΙΚΑΡΟ και όπως αποδείχτηκε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΑΜΕ.
Ξεκινήσαμε το Σάββατο 15/1/2011 στις 09.00’L με σχέδιο LGSA-LGMG (ΧΑΝΙΑ - ΜΕΓΑΡΑ) διότι όπως ενημερωθήκαμε τα Μέγαρα μόλις είχαν ανοίξει μετά από τα προαναφερόμενα έργα. Έτσι σκεφτήκαμε να πάμε ΜΕΓΑΡΑ για ανεφοδιασμό. Πλησιάζοντας όμως το VELOP ξανασκεφτήκαμε ότι στα ΜΕΓΑΡΑ θα γινόταν χαμός από κίνηση (Ήταν η πρώτη μέρα λειτουργίας μετά από ένα μήνα) και ίσως να καθυστερούσαμε στον ανεφοδιασμό. Ο χρόνος καθυστέρησης ανεφοδιασμού για μας ήταν κρίσιμος διότι οι μέρες τον χειμώνα είναι μικρές και έπρεπε να πάμε έγκαιρα στην Θεσσαλονίκη πριν μας πιάσει η νύχτα. Έτσι καλέσαμε το FIC και …… "ΑΘΗΝΑ το SX-KOS ζητάμε αλλαγή προορισμού αντί για LGMG να πάμε στον ΙΚΑΡΟ και από το VELOP που βρισκόμαστε τώρα, άδεια για direct KORINTHOS στα 4000΄". Το νέο σχέδιο εγκρίθηκε αμέσως και έτσι περνώντας πάνω από ΚΡΑΝΙΔΙ, ΔΙΔΥΜΟ, ΕΠΙΔΑΥΡΟ βρεθήκαμε ανατολικά από τον ΙΣΘΜΟ της Κορίνθου και περνώντας πάνω από τα ΓΕΡΑΝΙΑ κυριολεκτικά «πέσαμε» στην πεδιάδα της ΚΩΠΑΙΔΑΣ. Είχαμε δυσκολία να εντοπίσουμε το α/δ ΙΚΑΡΟΣ διότι στην πεδιάδα αυτή όλα μοιάζουν μεταξύ τους. Όμως τον εντοπίσαμε έγκαιρα και μιλώντας στην κοινή συχνότητα της ΚΩΠΑΙΔΑΣ (119,70Mhz) πήραμε οδηγίες για προσγείωση στον διάδρομο «09» και έτσι βρεθήκαμε για πρώτη φορά στον ΙΚΑΡΟ. Ώρα προσγείωσης 11.30’. Συνολική διάρκεια διαδρομής SOYDA – IKAROS 2:30’.
Βρεθήκαμε σε ένα καθαρόαιμο αεροπορικό περιβάλλον που όλα γύρω μας μύριζαν ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ. Δύο PIPER έκαναν χαμηλή διέλευση, πιο πάνω ένα μοτοανεμόπτερο προσπαθούσε να κερδίσει ύψος, παραδίπλα στο πεδίο της ΚΩΠΑΙΔΑΣ αρκετά Υπερελαφρά έκαναν πτήσεις, παρακάτω στο πεδίο των TRIKE αρκετοί μηχανοκίνητοι "ΑΕΤΟΙ" φτερούγιζαν και γενικά όλα ήταν αρμονικά και ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ. Ο Απόστολος Μοσχόνης με την σύζυγο του την κα Ευμορφία, ιδιοκτήτες του αεροδρομίου ΙΚΑΡΟΣ, ήταν παρόντες και μας φιλοξένησαν το λίγο διάστημα που μείναμε με άψογο τρόπο. Ανεφοδιαστήκαμε με AVGAS 100LL σε πολύ χαμηλή τιμή , ήπιαμε το καφεδάκι μας, πήραμε τηλέφωνο την ΤΑΝΑΓΡΑ για να δηλώσουμε το νέο ΣΧΕΔΙΟ ΠΤΗΣΗΣ μας και κατά τις 13.00’ απογειωθήκαμε. Τόσο απλά......
Ακολουθήσαμε Βόρεια πορεία και σε λίγο βρεθήκαμε πάνω από την ΑΤΑΛΑΝΤΗ και από εκεί στην Βόρειο Εύβοια και μετά Μαγνησιακός κόλπος και ΒΟΛΟΣ. Από το ΒΟΛΟ σε ύψος 4000΄ βρεθήκαμε στα ανατολικά παράλια της Θεσσαλίας, εκβολές Πηνειού, ΚΑΤΕΡΙΝΗ, πάνω από το παρατημένο αεροδρόμιο Λιτόχωρου, εκβολές Αλιάκμονα (DELTA) και απέναντι στην Χαλκιδική (AGELO) από όπου πήραμε και την άδεια για την "είσοδο στο αριστερό βασικό του 34" και προσγείωση.
Το ταξίδι αυτό το κάναμε το Σάββατο 15/1/2011. Ενημερωνόμασταν από την αρχή της εβδομάδας, με τηλέφωνα στην μετεωρολογία και έτσι είχαμε συνεχή ενημέρωση για τον καιρό. Μας είχαν αφήσει με την εντύπωση ότι "Το Σάββατο το πρωί στην Σούδα θα έχει χαμηλή νέφωση ίσως και βροχή αλλά μετά τα 20ΝΜ ο καιρός θα είναι πολύ καλός με CAVOK σε όλη την υπόλοιπη διαδρομή. Την Κυριακή θα είναι ακόμα καλύτερα διότι και στην Σούδα θα είναι CAVOK."
Ευτυχώς που επιλέξαμε το Σάββατο διότι για την Κυριακή η ΕΜΥ εξέδωσε (το Σάββατο το μεσημέρι δηλαδή μόλις μισή μέρα πριν) ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΚΑΙΡΟΥ.
Ευτυχώς που επιλέξαμε αλλαγή προορισμού τον ΙΚΑΡΟ διότι όπως μάθαμε στα ΜΕΓΑΡΑ πράγματι γινόταν χαμός (έδιναν και μέχρι ΝΟ 8 για προσγείωση) και θα καθυστερούσαμε αρκετά.
Απολαύστε μερικές φωτογραφίες από την διαδρομή
Η διαδρομή όπως την ακολουθήσαμε
Και το ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ της ΕΜΥ
Created by @Aeroclubofchania Chania Greece
E-mail address info@aer.gr