Aeroclub of Chania

(Σελίδα μόνο με φωτογραφίες. Page with only pictures)


Συμμετείχαμε με το SX-UCM στους αεραθλητικούς ΑΓΩΝΕΣ  ΧΟΡΤΕΡΟΥ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ  στις 9 και 10 Ιουνίου 2012.

 

Το ταξίδι Χανιά - Χορτερό Σιδηροκάστρου

                 

Ήταν ένα εγχείρημα που σκεφτόμαστε ότι έπρεπε κάποτε να το κάνουμε. Εμείς σαν Αερολέσχη είμαστε λίγο απομονωμένοι από τα υπόλοιπα αεραθλητικά σωματεία διότι έχουμε 1 ώρα πτήση πάνω από θάλασσα για να πάμε στην πλησιέστερη ξηρά. Όμως έπρεπε κάποια στιγμή να το αποφασίσουμε. Έτσι ανταποκριθήκαμε στην αεραθλητική διοργάνωση της Αερολέσχης Σερρών και πετάξαμε ΧΑΝΙΑ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟ κάνοντας 344 ΝΜ ταξίδι, με το SX-UCM. Έτσι αποδείξαμε ότι τα ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΑ στο μόνο που έχουν  να ζηλέψουν με την κατηγορία των ΕΛΑΦΡΩΝ αεροσκαφών είναι η δυνατότητα να έχουν 4 άτομα. Όμως με το ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ καταναλώσαμε συνολικά  135 λίτρα MOGAS (1,7/lt) ενώ αντίστοιχα ένα CESSNA  (π.χ. το SX-ATM C177) θα κατανάλωνε το υπερδιπλάσιο  καύσιμο (310λίτρα) αλλά σε AVGAS 100LL (3,0€/Lt). Δηλαδή το ΥΠΑΜ κατανάλωσε 230€ καύσιμο και το CESSNA  θα κατανάλωνε αντίστοιχα 930€ καύσιμο.

Στείλαμε email σε όσα μέλη  έχουν αεραθλητική ταυτότητα στα  ΥΠΑΜ, γράψαμε στα "ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ" προσκαλώντας για  συμμετοχή και τελικά το πλήρωμα που θα αντιπροσώπευε την Αερολέσχη μας ήταν ο Κιμιωνής Κοσμάς και ο Αρετάκης Στέφανος.

Το ταξίδι ξεκίνησε όσο πιο πρωί μπορούσαμε λόγω της αναμενόμενης ζέστης που θα επικρατούσε το διήμερο αυτό. Ξεκινήσαμε με άπνοια, απογειωθήκαμε από τον 29 στις 09.13' και με πορεία 320 κατευθυνθήκαμε για το SOKRI point ανερχόμενοι στα 4500'. Αποφασίσαμε να προσγειωθούμε στην ΚΩΠΑΙΔΑ για ανεφοδιασμό αντί για τα ΜΕΓΑΡΑ (LGMG) σκεπτόμενοι ότι τα βουνά βόρεια από τα ΜΕΓΑΡΑ θα μας δημιουργούσαν αναταράξεις από τον Βόρειο άνεμο που επικρατούσε και τα αντίστοιχα καθοδικά θα μας δυσκόλευαν στο να πάρουμε ύψος.

Έτσι το σχέδιο ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΑΜΕ ήταν LGSA-SPATHA-SOKRI-4500-VELOP-SPETSES-ASTROS-NAFPLIO-KOR-GERMI-KOPAIDA. Το σχέδιο που ακολουθήσαμε (Με συναίνεση του ΑΤΗΙΝΑ-ΤΜΑ 126.025) ήταν VELOP-5000'-DAVROS-GERMI. Έτσι περνώντας πάνω από ΚΡΑΝΙΔΙ, ΔΙΔΥΜΟ, ΕΠΙΔΑΥΡΟ βρεθήκαμε ανατολικά από τον ΙΣΘΜΟ της Κορίνθου και περνώντας πάνω από τα ΓΕΡΑΝΙΑ κυριολεκτικά «πέσαμε» στην πεδιάδα της ΚΩΠΑΙΔΑΣ. Είχαμε δυσκολία να εντοπίσουμε το α/δ Κωπαίδας διότι ήταν σε εξέληξη ρίψεις αλεξιπτωτιστών και αναγκαστήκαμε να προσεγγίσουμε απο ΝΟΤΙΑ και ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ περνώντας πάνω από την ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ. Στην πεδιάδα Κωπαΐδας  όλα μοιάζουν μεταξύ τους. Όμως εντοπίσαμε το πεδίο έγκαιρα και όταν ενημερωθήκαμε ότι τέλειωσαν οι ρίψεις στην κοινή συχνότητα της ΚΩΠΑΙΔΑΣ (119,70Mhz)   πήραμε οδηγίες για  προσγείωση στον διάδρομο «09» και έτσι βρεθήκαμε για ανεφοδιασμό στο αεροπορικό πεδίο Κωπαΐδας που ανίκει στον αεροπόρο Γιώργο Παπαδόπουλο (κιν. 6977612200). Ώρα προσγείωσης 11.37’. Συνολική διάρκεια διαδρομής SOYDAΚΩΠΑΙΔΑ 2:24’.

 Βρεθήκαμε σε ένα καθαρόαιμο αεροπορικό περιβάλλον που όλα γύρω μας μύριζαν ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ. Τροχόσπιτα  , καφετέρια , κόσμος πολύς και αλεξιπτωτιστές που ανεβοκατέβαιναν συνέχεια.  Μας κέρασαν ένα παγωμένο φραπεδάκι, κάναμε ανεφοδιασμό και στις 12.49' απογειωθήκαμε για ΧΟΡΤΕΡΟ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ. 

                        Ακολουθήσαμε Βόρεια πορεία  και σε λίγο βρεθήκαμε πάνω από την ΑΤΑΛΑΝΤΗ και από εκεί στην Βόρειο Εύβοια και μετά πάνω από το ΤΡΙΚΕΡΙ , ανατολικά Πηλίου για ΠΟΣΙΔΙ Χαλκιδικής. Η ζέστη ήταν το χαρακτηριστικό της διαδρομής αυτής η οποία όμως δημιουργούσε άχλη με αποτέλεσμα η ορατότητα να είναι αρκετά χαμηλή. Έτσι στα 5500' διασχίσαμε τον Θερμαϊκό και σε λίγο φτάσαμε πάνω από ΠΟΣΙΔΙ , ακολουθήσαμε την πορεία προς ΠΟΛΥΓΥΡΟ και APOLO point (Νέα Απολλωνία) βρεθήκαμε πάνω από τις λίμνες στα 6500' και αρχίσαμε σιγά σιγά να κάνουμε κάθοδο με πορεία προς ΝΙΓΡΙΤΑ ΣΕΡΡΩΝ. Όσο κατεβαίναμε τόσο η ζέστη πιο έντονη. Πάνω από την ΝΙΓΡΙΤΑ στα 3000' βάλαμε πορεία για ΗΡΑΚΛΕΙΑ κατερχόμενοι στα 1500΄και από εκεί στο δεξιό υπήνεμο του 18 του αεραθλητικού πεδίου ΧΟΡΤΕΡΟΥ και προσγείωση στις 15.09΄. Θερμοκρασία εδάφους 37'. Συνολική διάρκεια πτήσης 2.20'.

 

Ο Αγώνας (σχόλια)

Ο αγώνας βασικά αποτελείτο από 3 μέρη. Το πρώτο ήταν η ακριβής τήρηση του  δηλωμένου χρόνου "Απογείωση έως προσγείωση".  (Ο χρόνος μέτραγε από την διέλευση άνωθεν και στις 2 περιπτώσεις). Το δεύτερο ήταν οι φωτογραφίες που έπρεπε να τραβηχτούν από τα πληρώματα  στα 10 προσδιοριζόμενα σημεία του χάρτη που μας έδωσαν και το τρίτο ήταν η προσγείωση ακριβείας στο BOX που είχαν φτιάξει στην αρχή του διαδρόμου 18.

Πήραμε το βραβείο της μακρύτερης συμμετοχής (344ΝΜ). Βασικά έκανε εντύπωση στους παρευρισκόμενους θεατές το ότι ήρθαμε από τα ΧΑΝΙΑ με το "αεροπλανάκι" που βλέπανε....

Δέστε και τις φωτογραφίες που μας έβγαλαν ....

 

Η οργάνωση απο ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΣΕΡΡΩΝ.

Το βασικό στις  Αερολέσχες  είναι το μεράκι.  Αυτό ήταν και το κύριο χαρακτηριστικό της οργάνωσης από την Αερολέσχη Σερρών. Όλα ή τα περισσότερα μέλη της, μας εξυπηρέτησαν με τον καλύτερο τρόπο. Πουθενά δεν υπήρχε κάποιο κενό η κάποια καθυστέρηση. Ιιδιαίτερα ΜΠΡΑΒΟ στον Γιάννη Μαδεμλή ο οποίος έδωσε τον καλύτερο εαυτό του για την επιτυχία των αγώνων αυτών καθώς επίσης και στην ψυχή της Αερολέσχης τον ΠΡΟΕΔΡΟ & Διευθυντή αγώνα Γεώργιο Βασιλείου. Το φιλικό κλίμα, η εκδρομή που κάναμε στον υδροβιότοπο της λίμνης ΚΕΡΚΙΝΗΣ , το καφεδάκι  στα ΑΝΩ Πορόια του όρους ΜΠΕΛΕΣ , το βραδινό τραπέζι του Δημάρχου έδωσε και μιαν άλλη πολιτισμική νότα στην όλη διοργάνωση. ΜΠΡΑΒΟ στα μέλη της Αερολέσχης Σερρών.

2 video από το ΧΟΡΤΕΡΟ FLY IN 2012

http://www.youtube.com/watch?v=9Xm7a7aCM6A (αναχωρήσεις)

http://www.youtube.com/watch?v=9D-0vGUUl8s&feature=player_embedded (τοπικά κανάλια)

http://www.facebook.com/events/454148201267503/

https://rapidshare.com/files/3335239498/sx-ucm.rar VIDEO σχετικά με το SX-UCM

https://rapidshare.com/files/4269035808/HighLights.rar  compilation από φωτογραφίες του Fly In του Χορτερού απο Γιάννη Μαδεμλή

 

 

 

Το ταξίδι επιστροφής απο Χορτερό Σιδηροκάστρου στα  Χανιά

Κατά την επιστροφή ακολουθήσαμε αντίστροφη πορεία αλλά με ενδιάμεση στάση στα ΜΕΓΑΡΑ (LGMG)  αντί για ΚΩΠΑΙΔΑ για τους αντίστοιχους λόγους που είχαμε όταν ανεβαίναμε. Απογείωση από ΧΟΡΤΕΡΟ στις 12.32' , προσγείωση στα ΜΕΓΑΡΑ στις 14.32' συνολικός χρόνος πτήσης 2.14'. Στα ΜΕΓΑΡΑ είχαμε την ευκαιρία να πετάξουμε με το ολοκαίνουργιο FLIGHT DESIGN της PREL που ήταν στο αεροδρόμιο. Οι εντυπώσεις μας άριστες όπως θα μπορείτε και εσείς να καταλάβετε από τις φωτογραφίες .Στα ΜΕΓΑΡΑ είχαμε την ευκαιρία να δούμε το παλιό μας αεροπλάνο SX-AGH  το οποίο δυστυχώς έχει εγκαταλειφτεί από τον ιδιοκτήτη του και σαπίζει στο κέντρο της πίστας Μεγάρων. Επίσης  μας έκανε εντύπωση ότι στα ΜΕΓΑΡΑ  επικρατούσε πλήρης απραξία. Μόνο ένα C172 πέταγε όσο διάστημα ήμασταν εκεί, τίποτε άλλο. Ανεφοδιαστήκαμε και ξεκινήσαμε για Χανιά στις 16.37' και φτάσαμε στις 18.2΄'. Συνολική διάρκεια πτήσης 1.52' δηλαδή λιγότερο από 2 ώρες!!!.  Καταναλώσαμε μόλις 30λίτρα MOGAS δηλαδή περίπου 50€.

 

Σχετικά LINKs

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.251286601638681.41990.100002720289905&type=1 FACEBOOK ALBUM της Αερολέσχης μας.

http://www.facebook.com/events/454148201267503/462841350398188/?notif_t=plan_mall_activity ΧΟΡΤΕΡΟ Fly-in  στο FACEBOOK

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.385728938152348.87974.100001457344917&type=1 FACEBOOK ALBUM απο Αντώνη Μακαντάση.

 

 

 

Απολαύστε   φωτογραφίες από την διαδρομή ΧΑΝΙΑ-ΧΟΡΤΕΡΟ

 

 

Απολαύστε   φωτογραφίες από την διαδρομή επιστροφής ΧΟΡΤΕΡΟ-ΧΑΝΙΑ

 

 

Η διαδρομή όπως την  ακολουθήσαμε

 

 

Αεροπορικά βοηθήματα

http://www.aer.gr/AEROTEL.pdf

http://www.aer.gr/AEROnav.pdf

Hortero Briefing Folder

http://www.aer.gr/aeroclub/aer_routes.htm

http://www.aer.gr/aeroclub/VFR_infos.htm

http://www.aer.gr/aeroclub/aer_maps.htm

http://www.aopa.gr/gr/infosdetails.asp?NEWS_ID=1

 

 

 

 

 


Created by @Aeroclubofchania Chania Greece 

E-mail address   info@aer.gr