Aeroclub of Chania


Ταξίδι στην ΛΥΩΝ για την αγορά του ΝΕΟΥ αεροπλάνου μας τύπου CESSNA C177B   (Δεκέμβριος 2006)

ΛΙΝΚ μόνο με φωτογραφίες.  LINK with images


Το αεροπλάνο το είδαμε τον φετινό Μάιο όταν μια ομάδα από 12 αεροπλάνα ξεκίνησε από την ΛΥΩΝ για να κάνει έναν αεροπορικό περίπατο στα Ελληνικά νησιά. Πρώτος προορισμός ήταν τα Χανιά αλλά οι κακές καιρικές συνθήκες στην ΚΟΡΣΙΚΗ τους καθυστέρησαν και πήγαν κατευθείαν στον 2ο προορισμό που ήταν η Σαντορίνη. Ο Πρόεδρός τους όμως θεωρώντας ότι πρέπει να μας "χαιρετίσει"  πήρε το αεροπλάνο του από την Σαντορίνη και ηρθε στα ΧΑΝΙΑ για μερικές ώρες. Εκεί λοιπόν το είδαμε και το ερωτευτήκαμε. Έγινε η κατάλληλη παρουσίαση - πρόταση στο Δ.Σ, της Αερολέσχης και όλοι συμφώνησαν ..... να το "χτυπήσουμε¨".  Οι διαδικασίες ήταν μυστικές διότι είχαμε  και προηγούμενο παράδειγμα (προσπάθεια αγοράς  αφους  το 2001) . Άρχισαν  λοιπόν οι διαδικασίες αγοράς του, οι οποίες τελείωσαν με την  μετάβαση στην Γαλλία των μελών μας Κοσμά Κιμιωνή και Μάρκου Τζέληση. Το αεροπλάνο μας βρισκόταν φυλαγμένο σε ένα τεράστιο ΥΠΟΣΤΕΓΟ μαζί με άλλα πολυάριθμα αεροπλάνα  τα περισσότερα Γαλλικής προέλευσης (φωτο  02  52) . Το αεροδρόμιο λέγεται BRON (LFLY)  και βρίσκεται μια ανάσα από τις ΑΛΠΕΙΣ . Για να μπεις στον χώρο του αεροδρομίου έπρεπε να χτυπήσεις τον κωδικό 7214 στην ηλεκτρονική κλειδαριά.  Η εντύπωση που μας έκανε το αεροδρόμιο αυτό ηταν άριστη. Ήταν ένας  αεροπορικός ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ !!!!. Κάτι σαν το ΜΑΛΕΜΕ περίπου (Οπως το ονειρευ/ομαστε οτι θα γίνει). Πολλά αεροπλάνα σβούριζαν συνεχώς από πάνω μας σαν ένα πολύβουο μελίσσι. Άλλα αεροπλάνα ήταν στον κύκλο και άλλα προσεγγίζοντας στο αεροδρόμιο ερχόμενα από ταξίδια και τα ΥΠΟΣΤΕΓΑ γεμάτα αεροπλάναCESSNA PIPER ROBIN ακόμα και μερικά  RALLYE  (φωτο  02  52) . Φωτογραφία από το ΜΕΤΕΟ γραφείο με ελεύθερη πρόσβαση των πληρωμάτων στο INTERNET !!!!

Την Τρίτη έγινε και η πτήση με το αεροπλάνο (Video  με την πτήση εδώ) όπου μας άφησε άριστες εντυπώσεις   (προσέξτε το ταχύμετρο) . Το ανάγλυφο εδάφους της ΓΑΛΛΙΑΣ ήταν γεμάτο με δρόμους και επίπεδα χωράφια με πολλά μα πάρα πολλά αεροδρόμια με ανεμόπτερα Υπερελαφρά κ.α. στην διαδρομή μας. Φανταστικό τοπίο όσο και ασφαλές αν .... σου τύχει μια αναγκαστική. (φωτο  20   22   23 )

 

Το αεροπλάνο μας διαθέτει  τα παρακάτω ΡΑΔΙΟΒΟΗΘΗΜΑΤΑ: (φωτο 15   16   17   19   21  40  41 )

1 Έγχρωμο χάρτη (MOUVING MAP KING TRACKER 3C )  ο οποίος είναι συνδεδεμένος με το GPS και δείχνει ανά πάσα στιγμή την θέση του αεροπλάνου στον αναλυτικό έγχρωμο ΧΑΡΤΗ του.

2 GPS & COMM GARMIN GNC250XL  (Είναι ταυτόχρονα ασύρματος VHF και GPS).

3 NAV COM KING KX155

4 ILS & VOR Ενδείκτη LOC/ILS

5 DME KING62

6 ADF ARC R566E

7 Auto PILOT P.A. S-Tek  με δυνατότητα Heading , NAV fast kai NAV slow, Altidude & GPS !!!!!!

8 ΠΡΟΠΕΛΑ μεταβλητού βήματος.τύπου  Mc Cauley με 213 HT since RG 27/01/03 και  Governor Mc Cauley με 30 HT since RG 10/12/03

Το εσωτερικό του είναι πολύ πιο άνετο  από το CESSNA 172 (SX-AMX) και η εμβέλειά του κατά πού μεγαλύτερη. ( fvto  42  43  44)

9, Ο κινητήρας του ειναι ο Lycoming O-360-A1F6D εχει κάνει Γ,Ε, το 2001 και έχει σύνολο 469 ώρες. (Δηλαδή σχεδόν καινούργιος),

 

Είχαμε σχεδιάσει το γενικό ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ καθώς  και την πτήση FERRY FLIGHT  ως εξης :

ΔΕΥΤΕΡΑ.    Άφιξη στην ΛΥΩΝ μέσω ΓΕΝΕΥΗΣ.

ΤΡΙΤΗ.  Πτήση και πληρωμή του αεροπλάνου.

ΤΕΤΑΡΤΗ. Ραντεβού με τον ΠΡΟΞΕΝΟ  (το είχαμε κανονίσει από τα ΧΑΝΙΑ) και υπογραφή των συμβολαίων αγοράς.

ΠΕΜΠΤΗ. Την Πέμπτη το πρωί προγραμματίζαμε αναχώρηση με τον Γάλλο πιλότο Pascal Aumonier  (ο οποίος έχει κάνει αρκετές ώρες με το συγκεκριμένο αεροπλάνο) πηγαίνοντας το σκέλος ΛΥΩΝ - ΚΟΡΣΙΚΗ (3,5  ώρες) διανυκτέρευση και ανεφοδιασμός.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Την Παρασκευή θα πηγαίναμε ΚΟΡΣΙΚΗ - ΠΕΣΚΑΡΑ (2 ώρες) στάση για ανεφοδιασμό και αμέσως μετά ΠΕΣΚΑΡΑ - ΚΕΡΚΥΡΑ (3 ώρες).

ΣΑΒΒΑΤΟ. Στην ΚΕΡΚΥΡΑ θα έφευγε ο PASCAL το Σάββατο το πρωί με την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ για ΓΕΝΕΥΗ - ΛΥΩΝ διότι την Κυριακή έπρεπε οπωσδήποτε να βρισκόταν στα γενέθλια της κόρης του και θα συνεχίζαμε μόνοι μας για ΧΑΝΙΑ.

 

Όμως από την ΤΡΙΤΗ ο καιρός στην περιοχή της ΚΟΡΣΙΚΗΣ χάλασε και έτσι το σχέδιο τροποποιήθηκε ως εξής :

ΠΕΜΠΤΗ. Η διαδρομή του πρώτου σκέλους έγινε : ΛΥΩΝ - ΓΚΡΕΝΟΜΠΛ - πέρασμα από ΑΛΠΕΙΣ - ΤΟΡΙΝΟ - ΦΟΡΛΙ  (LIΡΚ) . Ανεφοδιασμός & διανυκτέρευση

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. ΦΟΡΛΙ - ΠΕΣΚΑΡΑ Ανεφοδιασμός και μετά ΠΕΣΚΑΡΑ - ΚΕΡΚΥΡΑ . Το ΣΑΒΒΑΤΟ παρέμεινε το ίδιο δηλαδή θα έφευγε ο PASCAL το πρωί με την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ για ΓΕΝΕΥΗ - ΛΥΩΝ διότι την Κυριακή έπρεπε οπωσδήποτε να βρισκόταν στα γενέθλια της κόρης του και θα συνεχίζαμε μόνοι μας για ΧΑΝΙΑ.

 

Όλα έγιναν κανονικά (όπως τα είχαμε προγραμματίσει) μέχρι την ΤΕΤΑΡΤΗ το απόγευμα όπου και γεμίσαμε καύσιμο (fvto 27  28 ) το αεροπλάνο για να είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση  την ΠΕΜΠΤΗ το πρωί. Ξυπνήσαμε λοιπόν νωρίς το πρωί και ...... δεν βλέπαμε ούτε την μύτη μας από την ΟΜΙΧΛΗ ( φωτο  30  31  32  33  34 ). Παρόλα αυτά πήραμε τα μπαγκάζια μας και φύγαμε από το ξενοδοχείο. Φορτώσαμε το αεροπλάνο , το βγάλαμε έξω από το ΥΠΟΣΤΕΓΟ και περιμέναμε την ΟΜΙΧΛΗ να ελαττωθεί μάλιστα ήρθε και ο παλιός ιδιοκτήτης  να μας αποχαιρετήσει!!.( φωτο 35  36 ).  (Οι Γάλλοι μας έλεγαν ότι ήταν σύνηθες φαινόμενο και κατά το μεσημεράκι θα είναι όλα CAVΟΚ). Η ώρα περνούσε  και η ΟΜΙΧΛΗ έμενε σταθερή. Το απόγευμα απογοητευμένοι γυρίσαμε στο ξενοδοχείο που ευτυχώς είχε ελεύθερα δωμάτια. Την άλλη ημέρα  .... (φωτο απο το παράθυρο του ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ)  το ίδιο έργο (φωτο  39 ) , ΟΜΙΧΛΗ από το πρωί μέχρι και το απόγευμα. Το πρόγραμμά μας πάει περίπατο. Ο καιρός στην ΙΤΑΛΙΑ άρχισε να χαλάει και να δίνει καταιγίδες προς την μεριά του ΠΡΙΝΤΕΖΙ ( φωτο  00   01   02 ) . Ο PASCAL δεν θα μπορούσε να γυρίσει πίσω αν φεύγαμε ΣΑΒΒΑΤΟ πρωί. Επιβαρυντικός παράγων η εκκρεμότητα με την άδεια προσγείωσής στην ΣΟΥΔΑ. Αν και είχαμε κάνει τις απαραίτητες ενέργειες από τον ΝΟΕΜΒΡΙΟ δεν είχαμε πάρει ακόμα την ΕΓΚΡΙΣΗ.

Την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ το απόγευμα η ΟΜΙΧΛΗ άρχισε να φεύγει (και εμείς απογοητευμένοι βλέπαμε την κίνηση του αεροδρομίου πιάνοντας κουβέντα με τους Γάλλους οι οποίοι μαζεύτηκαν αμέσως σαν σαλιγκάρια για να πετάξουν  ( φωτο  51  53  54  55  ) . Η μικρή διάρκεια της μέρας μας απαγόρευε να πάμε προς την ΙΤΑΛΙΑ όπου σημειωτέον τα αεροδρόμια με AVGAS 100LL είναι περιορισμένα και συγκεκριμένα. Οπότε έπρεπε να αποφασίσουμε τι να κάνουμε. Κατά τα φαινόμενα η αναχώρησή μας δεν μπορούσε να είναι νωρίτερα από την ΔΕΥΤΕΡΑ αλλά τότε η κακοκαιρία θα είχε επεκταθεί σε όλη την ΜΕΣΟΓΕΙΟ επηρεάζοντας ακόμα και την ΕΛΛΑΔΑ οπότε έπρεπε να περιμένουμε μέχρι .... τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να αφήσουμε το αεροπλάνο εξασφαλισμένο μέσα στο ΥΠΟΣΤΕΓΟ του ιδιοκτήτη  μέχρι ο καιρός να καλυτερεύσει για  να το φέρει ο ιδιος  αργότερα με μια άνετη και ασφαλή πτήση στα ΧΑΝΙΑ.


 

Ανάλυση φωτογραφικού ΑΛΜΠΟΥΜ

Φωτογραφίες  το αεροπλάνο μας απο έξω ( Φωτο 3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 ) και από το εσωτερικό ( fvto  42  43  44)

Τα ΡΑΔΙΟΒΟΗΘΗΜΑΤΑ: (φωτο 15   16   17   19   21  40  41 )

Λεπτομέρειες του αεροπλάνου ( Φωτό 46  47  48 ).

Video  με την πτήση (700Κb)

Η συμβολή του Πιλότου της Αερολέσχης μας Μάρκου Τζέληση   ο οποίος είναι  και καθηγητής Γαλλικών  ήταν καθοριστική (φωτό 30   36  50  54 ) . Αν δεν ήταν  παρών στις διαπραγματεύσεις που έγιναν στα Γαλλικά ..... οι Γάλλοι δεν θα μας το πούλαγαν !!!!!!!!!!.

Ευτυχώς που είχαμε μαζί μας το  LAPTOP και μπορέσαμε να προσαρμόσαμε τα ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ στα Γαλλικά και Ελληνικά για την τελική υπογραφή. Παράξενο όμως που δεν μπορούσε να μπει στο INTERNET γιατί το πληκτρολόγιο του ήταν QWERTY  ενώ οι Γάλλοι έχουν AZERTY !!!!,

Ο Πρόεδρος της Αερολέσχης Jean Michel  με τον μηχανικό του αεροπλάνου Pierre,

Το γραφείο του Μηχανικού Pierre Maritel  και το συνεργείο του.

 

 


 

Created by @Aeroclubofchania  E-mail address   info@aer.gr